Opschorten Rentebetalingen

30 berichten · 2248 keer bekeken
17 september 2025 om 12:18

Wat vinden jullie ervan? En wat verwachten jullie?

6 november 2025 om 16:11

Ik heb vernomen dat de datum 1-1-2026 is uitgesteld tot 2-5-2026. 

23 januari 2026 om 13:49

Mijn termijn van de 5x1000 was 1-10-2024 afgelopen, en de laatste toezegging is dat er 1-10-2026 uitbetaald gaat worden.

Maar ik heb er totaal geen vertrouwen in, temeer ook omdat rente wordt uitgesteld en er totaal geen communicatie met mij is.

Hoe kunnen we druk opvoeren?

23 januari 2026 om 19:00

Vandaag bericht ontvangen dat voor juli windsharefund 1 en 2 betaald worden. Helaas heb nummer 4.

Ik ben erg bang dat ik mijn spaargeld kwijt ben. 

26 januari 2026 om 11:10

de fusie met greenrock slecht idee bij greenrock wordt er belegd zonder afm toezicht zeer dubieus

2 februari 2026 om 12:47

Ik vrees dat we deze inleg kunnen afschrijven.

zet het maar gewoon op een rijtje: geen rentebetaling meer, een nieuwe vage juridische entiteit, niet meer in NL maar in de VS, etc etc.

9 februari 2026 om 11:37

ik wil graag in contact komen met mede obligatiehouders bij Gewoon Tandarts! Spoed hierbij!

9 februari 2026 om 11:39

bent u obligatiehouder bij Gewoon Tandarts?

21 februari 2026 om 20:01
Mijn ouders hebben hier 15k bij ingelegd. Op WindShareFund III, betekent dit nu dat ze hun geld kwijt zijn?
23 februari 2026 om 21:23

Beste mensen,

Hierbij wil ik melden dat de zorgen rondom Windshare, GreenRock en ClimateRock ook bij mij hoog opspelen!

Ik heb mijn spaargeld enkele jaren geleden grotendeels in obligaties van Windsharefind111 (2018) en Greenbonds (2019) geinvesteerd. Ik heb meerdere keren om opheldering gevraagd over de fusie en kreeg steeds geen bevredigend antwoord. Mijn laatste reactie (waarop ook geen antwoord) post ik hierbij opm duidelijk te maken dat er zaken achtergehouden worden, maar ook onderscheid in deelnemers (WS 1 en 2 wel in juni uitkeren en WS 3 niet). Dit platform kan wellicht meer duidelijkheid scheppen met misschien een gezamenlijke verklaring over een aantal weken?

Ik hoop dat er meer betrouwbare info vrij komt. 

Louis

PS

Ik heb de AFM geïnformeerd over mijn zorgen.

Beste Richard,

1. Op de eerste plaats heb ik vrijdag j.l. geen nieuwsbrief van u ontvangen. 2. Het is nu al de 5e keer dat u beloften doet over het realiseren van een fusie via GreenRock en ClimateRock. Opnieuw deelt u mee dat u uw renteverplichting voor de vijfde keer niet nakomt en ik geen rente ontvang van mijn belegging van in totaal 27.500,-.  3. Daarbij deelt u tussen neus en lippen door dat Windshare 1 en 2 wel rente mogen verwachten in juni a.s. maar dat dat voor mij niet geldt: Windshare 3 en Greenbonds. Uw verplichting aan mij groeit dit jaar naar de 3 duizend euro. 4. Langzamerhand begin ik me af te vragen of uw beslissingen uw verplichtingen tegenover mij niet na te komen wel rechtmatig zijn. 5. Alle bezittingen zijn ondergebracht bij ClimateRock en dat houdt in dat statuten en rechten worden gewijzigd. U stelt tot slot dat we moeten afwachten hoe e.e.a. zich ontwikkelt, maar ik vraag me af of dit in mijn geval en dat van andere bondhouders wel verstandig is omdat onze rechten heel onzeker worden! Ik ga serieus nadenken over mijn positie.   Met vriendelijke groet, L. van Ditshuizen actief op LinkedIn.
2 maart 2026 om 22:09

@ritsd Je kan in Nederland toch niet gewoon miljoenen naar de beurs in de VS brengen en daar ook nog mee wegkomen. Bovendien moet de juridische constructie veranderd zijn zonder ons daarbij om een mening te vragen. Volgens mij rammelt het hele verhaal (loopt al sinds 2022) en goed voor een claim naar Windshare/Greenrock/Climaterock! Kan Ynvest dat oppakken?

7 maart 2026 om 17:05

@bewe Dat geldt ook voor mij en voor veel meer mensen denk. Spaargeld dat geen rente opbracht beleggen in windmolens. Dat kan toch niet zomaar in rook op gaan. J e kan een organisatie niet zomaar juridisch een ander jasje geven en dan naar de beurs vertrekken. Welke jurist kan hier nou bij helpen?

Louis

8 april 2026 om 15:25
@louis-van-ditshuizen Dank in ieder geval dat u actie hebt genomen. Het "aan het lijntje houden" duurt erg lang!! Daar verlies je de goede moed wel door helaas. Jarenlang keurig verzorgde rentebetalingen etc en dan komt er dit achter weg....
27 april 2026 om 10:44
@rblom Een klacht indienen bij Windshare is het minste dat we kunnen doen, als het kan gezamenlijk: ik heb al een klacht ingediend bij de geschillencommissie!
28 april 2026 om 18:58

@rblom contact opnemen en samen actie ondernemen!

Louis

11 mei 2026 om 15:27

ik heb 2 x contact gehad en kreeg dan verwijzing naar nieuws brief. Laatste keer telefonisch contact en toen werd gezegd dat in mei 2026 zou worden uitbetaald. Tot op heden niets ontvangen

11 mei 2026 om 15:29

voorstel van Louis omarm ik, mijn idee, samen staan we sterker dan alleen

14 mei 2026 om 08:48
Inderdaad  contact opnemen en samen actie ondernemen!
24 mei 2026 om 13:25

Nieuwsbrief WindShareFund 22-05-2026 stelt weer teleur. Tendens blijft "Heb maar geduld, dan komt alles goed" Natuurlijk gelooft inmiddels niemand dit meer. Opnieuw vragen ze een bijdrage te storten maar rente betalingen (laat staan aflossing van obligaties) blijft achterwege. Kunnen we gezamenlijk actie ondernemen?

1 juni 2026 om 09:24

Beste forum, ik heb me zojuist aangemeld op dit forum. Ik ben obligatiehouder en deel de zorgen over het niet betalen van de rente en de zeer slechte en ongeloofwaardige communicatie vanuit de uitgevende instantie van de obligaties. Dit duurt al meer dan een jaar, en daarom is het wat mij betreft tijd voor actie. Ik ben bereid om juridische bijstand in de hand te nemen om zodoende druk te zetten en meer duidelijkheid te eisen mbt ons geld. Wellicht kunnen we dit gezamenlijk opstarten. Er zullen ongetwijfeld wat kosten voor gemaakt moeten worden.

Kent iemand een jurist die dit zou kunnen oppakken? Zoniet, dan ga ik er een zoeken. Laat even weten of je meedoet.

2 juni 2026 om 16:34

@louis-van-ditshuizen Dank in ieder geval dat u actie hebt genomen. Het "aan het lijntje houden" duurt erg lang!! Daar verlies je de goede moed wel door helaas. Jarenlang keurig verzorgde rentebetalingen etc en dan komt er dit achter weg....

WindShareFund BondHolders nieuwsbrief eerste kwartaal 2026 Update dd 280526

Geeft deze meest recente update nog iets van "vertrouwen"?

27 augustus 2026 om 12:16

https://www.nu.nl/economie/6407723/zoon-emile-ratelband-verdacht-van-beleggingsfraude-met-23-miljoen-euro.html#nujij

27 augustus 2026 om 17:31

Hele herkenbare verhalen. Toen de rente heel laag stond en ik op zoek was naar alternatieven heb ik zo'n tien jaar geleden obligaties in WindShareFund gekocht. Nadat alle rentebetalingen daarop op tijd waren, had ik voldoende vertrouwen om ook obligaties van het FutureEnergyFund te kopen. Dat vertrouwen is het laatste jaar flink beschaamd. Kennelijk ben ik naïef geweest. Ik zag net dat in 2014 de Amerikaanse Future Energy Holdings failliet is gegaan? Is daar een samenhang? Overigens ben ik me ervan bewust dat het WindShareFund en het FutureEnergyFund niet onder AFM-toezicht staan. Dat neemt niet weg, dat het niet zou moeten mogen dat iemand op basis van valse informatie mensen ongestraft geld mag aftroggelen.

30 augustus 2026 om 19:35

Hallo allemaal, ook ik deel jullie zorgen. Ik herken het verhaal volledig. Eerste periode werd gewoon rente uitbetaald. Sinds oktober 2024 niets meer en wordt het elke nieuwsbrief weer opnieuw uitgesteld. Wordt er al door iemand/ergens actie ondernomen? Ik kom graag met jullie in contact hierover.

31 augustus 2026 om 13:38

Je bent effectief niet de enige gedupeerde. Krachten bundelen lijkt me dan ook aan de orde, maar iemand met kennis van zaken dient het voortouw te nemen en er zijn natuurlijk kosten aan verbonden. Zelf acht ik mij hiervoor niet bekwaam genoeg in de materie. Hoe dan ook , veel hoop heb ik niet maar we kunnen er wel voor zorgen dat deze oplichters niet kunnen herbeginnen en hopelijk enige tijd achter de tralies vertoeven .
Ik kan enkel aanraden zo snel mogelijk een ingebrekestelling aangetekend te versturen naar het adres van WINDSHARE en na de gebruikelijke 14 dagen een klacht in te dienen bij Justitie.

31 augustus 2026 om 17:31

Als er een gezamelijke actie is dan hoor ik dit graag.

3 september 2026 om 13:27

Ook ik ga voor gezamenlijke actie. Wie kan/wil de aanzet leveren?
Mijn juridische en financiele kennis is ontoereikend om eea goed te formuleren.

4 september 2026 om 13:12

voor mij geldt ook: Ook ik ga voor gezamenlijke actie. Wie kan/wil de aanzet leveren?
Mijn juridische en financiële kennis is ontoereikend om eea goed te formuleren.

6 september 2026 om 11:26

Ik heb me gemeld bij Jacques Keijzer jackeijzer@gmail.com

15 september 2026 om 16:27

Een week geleden heb ik me ook bij Jack Keijzer gemeld maar ik heb tot nu toe geen reactie ontvangen.

Log in om te reageren op dit onderwerp.

Reacties zijn van bezoekers zelf en vormen geen beleggingsadvies. Zie de disclaimer.